По факту саме перші національно-демократичні "неформальні" спілки 80-х років заклали фундамент розвитку громадянського суспільства Бєларусі.
Це вплинуло на те, що "свідомого" елемента в сучасних демократичних партіях, профспілках, неурядових організаціях в Бєларусі більше, ніж в неструктурованому суспільстві.
"Було багато активності, пасіонарності, позитивної енергії, - каже літератор і правозахисник Алесь Бяляцький, - тому цей вплив безперечний і помітний. "Свідомі" розглядали свою участь в суспільному житті - як борг,
як один з інструментів поширення та впровадження національного елементу в громадянському суспільстві. Багато з тих, хто і тоді працював в національно-демократичному русі, продовжує свою роботу і зараз. Нарешті у нас з'явилася спадкоємність поколінь, оскільки колишні зв'язки були слабкими і жорстоко припинялися репресіями влади. Сучасне громадянське суспільство - це вже вищий рівень. Чітко сформульовані базові цінності - незалежність, демократія, права людини. Але коріння, безумовно, там - в 70-х і 80-х роках. Стратегічна помилка і в деякому сенсі драматична помилка політиків, відокремлювати права людини від демократичних цінностей, від незалежності. Починаючи з 80-х незалежний молодіжний бєларуське рух, в який я тоді входив, завжди розглядав ці питання разом - права людини і Незалежність Бєларусі, демократія і ринкова економіка - це ті речі, які представляли єдине ціле. Говорити, що Незалежність і Свобода важливіше, ніж права людини, тобто уподібнюватися древнім вченим, які намагалися з'ясувати, що з'явилося раніше: курка чи яйце. Подібні суперечки безглузді. Громадянське суспільство має володіти таким ступенем незалежності, яка гарантує безпеку особистості від зловживань, пов'язаних з використанням влади держави ".
Це вплинуло на те, що "свідомого" елемента в сучасних демократичних партіях, профспілках, неурядових організаціях в Бєларусі більше, ніж в неструктурованому суспільстві.
"Було багато активності, пасіонарності, позитивної енергії, - каже літератор і правозахисник Алесь Бяляцький, - тому цей вплив безперечний і помітний. "Свідомі" розглядали свою участь в суспільному житті - як борг,
як один з інструментів поширення та впровадження національного елементу в громадянському суспільстві. Багато з тих, хто і тоді працював в національно-демократичному русі, продовжує свою роботу і зараз. Нарешті у нас з'явилася спадкоємність поколінь, оскільки колишні зв'язки були слабкими і жорстоко припинялися репресіями влади. Сучасне громадянське суспільство - це вже вищий рівень. Чітко сформульовані базові цінності - незалежність, демократія, права людини. Але коріння, безумовно, там - в 70-х і 80-х роках. Стратегічна помилка і в деякому сенсі драматична помилка політиків, відокремлювати права людини від демократичних цінностей, від незалежності. Починаючи з 80-х незалежний молодіжний бєларуське рух, в який я тоді входив, завжди розглядав ці питання разом - права людини і Незалежність Бєларусі, демократія і ринкова економіка - це ті речі, які представляли єдине ціле. Говорити, що Незалежність і Свобода важливіше, ніж права людини, тобто уподібнюватися древнім вченим, які намагалися з'ясувати, що з'явилося раніше: курка чи яйце. Подібні суперечки безглузді. Громадянське суспільство має володіти таким ступенем незалежності, яка гарантує безпеку особистості від зловживань, пов'язаних з використанням влади держави ".
Паліна Сцепаненка , Беларускае Радыё РАЦЫЯ
Переклад за текстом : Незалежнасць і правы чалавека
Інші публікації Паліни Сцепаненка українською : "Колгосп" захищає російську мову, Комсомольський квиток і кросівки, Мертва риба пливе з Росії, Ленін з петлею на шиї, Колонія №6 в Орші , Зв'язок живих і померлих, Вплив на майбутнє
Знимка із Всемережжя.
Немає коментарів:
Дописати коментар